Toegang tot FTP-sites
Thread poster: Henk Peelen
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 07:45
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Jul 23, 2009

Vaak krijg je van een klant gebruikersnaam en wachtwoord om de uitwisseling van de bestanden via het File Transfer Protocol te laten plaatsvinden. Inloggen geeft nog wel eens problemen.
Hoe het komt weet ik niet en waarom het vrijwel onbekend is, evenmin, maar je hebt een grotere kans wanneer je niet via de Internet Explorer, maar vanuit je gewone Verkenner werkt. Dat doe je het handigst als volgt:
1) Kies op je C-schijf welke map je op je eigen computer wilt gebruiken voor het uitwi
... See more
Vaak krijg je van een klant gebruikersnaam en wachtwoord om de uitwisseling van de bestanden via het File Transfer Protocol te laten plaatsvinden. Inloggen geeft nog wel eens problemen.
Hoe het komt weet ik niet en waarom het vrijwel onbekend is, evenmin, maar je hebt een grotere kans wanneer je niet via de Internet Explorer, maar vanuit je gewone Verkenner werkt. Dat doe je het handigst als volgt:
1) Kies op je C-schijf welke map je op je eigen computer wilt gebruiken voor het uitwisselen van de bestanden en zorg ervoor dat je navigatiestructuur links voldoende ver is opengeklapt, zodat de betreffende map daar verschijnt.
2) Klik je met je rechter muisknop op het adres in de adresbalk.
3) Kies "Adres bewerken".
4) Vul het FTP-adres in.
5) Vul naam en wachtwoord in.
6) Nu kun je de bestanden met slepen-en-neerzetten verplaatsen tussen de FTP-site van je klant en de betreffende map op je vaste schijf.

Daarnaast werkt het, naar mijn en veler mening, makkelijker dan via de Internet Explorer.


Maar er is inderdaad ook een nadeel: lagere veiligheid. Ik stap daar altijd overheen, maar dat doet niet iedereen. Samuel noemt hier een veiliger methode, FileZilla:
http://www.proz.com/forum/general_technical_issues/140786-easy_access_to_ftp_sites:_use_your_offline_explorer_instead_of_the_internet_explorer.html

Een variant op FileZilla is LeechFTP.

[Bijgewerkt op 2009-07-23 13:12 GMT]
Collapse


 
Kobe Vander Beken
Kobe Vander Beken  Identity Verified
Peru
Local time: 00:45
English to Dutch
+ ...
Verkenner-functie in Internet Explorer Jul 23, 2009

Je kan natuurlijk ook in Internet Explorer, eens je toegang gekregen hebt op de FTP-site, op "Pagina" klikken en dan de optie "openen in Verkenner" (of zoiets dergelijks, ik heb de Spaanse versie) kiezen.

Maar dat komt op hetzelfde neer, en in dit geval moet je tweemaal je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Toegang tot FTP-sites






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »